Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Dubbelvinst för Aladdin i Spinn

Publicerad: 11 November 2010, 14:41

Prime och Ogilvy tog tillsammans dubbla segrar för Aladdin-kampanjen ”Rädda julen” på Spinngalan. Här är alla vinnarna.


Ämnen i artikeln:

SpinnPrimeOgilvyAladdinSpinngalan

Spinngalan hölls på Vinterträdgården på Grand Hotell på torsdagskvällen.

– De bidrag som vann har verkligen gett inspiration till branschen och skapat strävan efter att vilja leverera lika effektivt och kreativt PR-arbete under 2011, säger Jan Lindow, Spinngeneral och VD för MSL, i ett pressmeddelande.

– Bland annat har julen räddats, det har gjorts en massa politisk vadslagning, gamers fick ett sommarkollo och alkoholkalorier har mätts i antal köttbullar - alla bidragen som vunnit och nominerats har visat att det är lika utmanande som roligt att arbeta med PR.

Årets B2B-kampanj
Guld: Prime & Electrolux PR Studio med Vac from the sea  för Electrolux.
Silver: Friends Agenda med Scandinavia Android TV för People of Lava.

Årets Nordiska kampanj
Guld: Geelmuyden Kiese, CP+B & OneVoice med Den sårbara mannen för Philips.

Årets Experiential Marketing
Guld: Dahlheim & Sjöqvist med HPs sommarkollo för HP.       
Silver: Jung Relations, Euro RSCG & Knock med Subject60 för Volvo.
Silver: Weber Shandwick med Max maxar miljön i Almedalen för Max Hamburgare.

Årets word-of-mouth-kampanj
Guld: Prime & Ogilvy med Rädda Julen för Marabou.
Silver: Jung Relations med Every team needs a shirt with a story för Adidas.
Silver: Jung von Matt med Sandhamn för MTG TV.

Årets Rookie   
Konsulten Farshad Shadloo från Aspekta vann det ärofyllda priset som årets rookie.

Årets Samhällsinformationskampanj
Guld: Deportivo AB med Kaloriprofilen för IQ.   
Silver: Spotlight PR & GyroHSR med Bordellen i Almedalen för Järfälla tjejjour.
Silver: Åkestam Holst med Hur Hetero? för Stockholm Pride.

Årets konsumentkampanj - totalbudget över 1000 000 kr
Guld: Prime & Ogilvy med Rädda Julen för Marabou.
Silver: Jung Relations med ABSOLUT NO LABEL för Absolut Vodka.

Årets konsumentkampanj – totalbudget under 1000 000 kr
Guld: Cohn & Wolfe med Valspelet för Unibet.   
Silver: Dahlheim & Sjöqvist med HPs sommarkollo för HP.   
Silver: Jung Relations med Every team needs a shirt with a story för Adidas.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.