PR
Dubbelvinst för Aladdin i Spinn
Publicerad: 11 november 2010, 14:41
Prime och Ogilvy tog tillsammans dubbla segrar för Aladdin-kampanjen ”Rädda julen” på Spinngalan. Här är alla vinnarna.
MH
Magnus Helander
Spinngalan hölls på Vinterträdgården på Grand Hotell på torsdagskvällen.
– De bidrag som vann har verkligen gett inspiration till branschen och skapat strävan efter att vilja leverera lika effektivt och kreativt PR-arbete under 2011, säger Jan Lindow, Spinngeneral och VD för MSL, i ett pressmeddelande.
– Bland annat har julen räddats, det har gjorts en massa politisk vadslagning, gamers fick ett sommarkollo och alkoholkalorier har mätts i antal köttbullar - alla bidragen som vunnit och nominerats har visat att det är lika utmanande som roligt att arbeta med PR.
Årets B2B-kampanj
Guld: Prime & Electrolux PR Studio med Vac from the sea för Electrolux.
Silver: Friends Agenda med Scandinavia Android TV för People of Lava.
Årets Nordiska kampanj
Guld: Geelmuyden Kiese, CP+B & OneVoice med Den sårbara mannen för Philips.
Årets Experiential Marketing
Guld: Dahlheim & Sjöqvist med HPs sommarkollo för HP.
Silver: Jung Relations, Euro RSCG & Knock med Subject60 för Volvo.
Silver: Weber Shandwick med Max maxar miljön i Almedalen för Max Hamburgare.
Årets word-of-mouth-kampanj
Guld: Prime & Ogilvy med Rädda Julen för Marabou.
Silver: Jung Relations med Every team needs a shirt with a story för Adidas.
Silver: Jung von Matt med Sandhamn för MTG TV.
Årets Rookie
Konsulten Farshad Shadloo från Aspekta vann det ärofyllda priset som årets rookie.
Årets Samhällsinformationskampanj
Guld: Deportivo AB med Kaloriprofilen för IQ.
Silver: Spotlight PR & GyroHSR med Bordellen i Almedalen för Järfälla tjejjour.
Silver: Åkestam Holst med Hur Hetero? för Stockholm Pride.
Årets konsumentkampanj - totalbudget över 1000 000 kr
Guld: Prime & Ogilvy med Rädda Julen för Marabou.
Silver: Jung Relations med ABSOLUT NO LABEL för Absolut Vodka.
Årets konsumentkampanj – totalbudget under 1000 000 kr
Guld: Cohn & Wolfe med Valspelet för Unibet.
Silver: Dahlheim & Sjöqvist med HPs sommarkollo för HP.
Silver: Jung Relations med Every team needs a shirt with a story för Adidas.