Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Edelman Deportivo-kampanj hyllas av Creativity

Publicerad: 20 November 2014, 09:42

Allt började med ABBA-låten "Chiquitita". Kampanjen "Press play to give" som drog igång i tisdags har redan fått internationell spridning – och syns både på Adage-sajten Creativity som en "editors picks" och hos nyhetsbyrån Reuters. Genom att streama ABBA-låten doneras pengar till Unicef för flickors rättigheter.


Ämnen i artikeln:

ABBA The MuseumEdelman Deportivo

Edelman Deportivo-kampanjen "Press play to give" har på kort tid blivit en succé. Tanken är att alla ska kunna bidra genom att lyssna på låten "Chiquitita" på streamingtjänster som Spotify.

För att ytterligare öka intäkterna spelade Laleh också in sin version av ABBA-låten. Den släpptes under tisdagen och ligger nu tvåa på iTunes Sverige-lista över mest nedladdade låtar. Under torsdagskvällen ska Laleh framföra sin version av låten inför FN:s församling i New York på 25-årsdagen av FN:s barnkonvention.

Förutom på Reuters och Creativity har kampanjen också omtalats i Latinamerikas nyhets-tv Telesur.

Kampanjsajten har delats över 4500 gånger sedan den lanserades under tisdagen.

Även Abba the museum och UNICEF Sverige står bakom initiativet.

Här kan du se ett klipp från Telesur:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.