Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 24 januari 2017, 08:13
Mattias Ronge är vd på Edelman Deportivo
Den innovativa svenska pr-byrån Edelman Deportivo tar plats på AdAge byrårankning A-List.
Som en av tio byråer lyfts Edelman Deportivo fram av det amerikanska reklammagasinet AdAge i kategorin "Creativity Innovator Standout". I omdömet skriver AdAge:
"Though now part of the Edelman empire, the Stockholm agency has stayed true to its creative hotshop roots, and is fast acquiring a global reputation beyond its Scandinavian base."
Mattias Ronge kommenterar utnämningen i ett mejl till Resumé:
"Det är verkligen ett hedersbetyg att hamna på Adage's A-list och att nämnas tillsammans med de övriga internationella storbyråerna gör en både ödmjuk och glad. Det har varit ett roligt år och vi har haft ett tiotal editor's pick i creativity, varav flertalet integrerat teknik på det sättet som adage lyfter i sin beskrivning av vår byrå. Att vi kontinuerligt har visat hur vi arbetar med kulturella insikter och med förtjänad kärna, men också i köpta kanaler, har gjort oss till ett allt intressantare alternativ för marknadschefer", säger Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo.