Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag11.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Edelman Deportivo ökar efter sammanslagningen

Publicerad: 18 Augusti 2016, 07:17

Mattias Ronge är vd på Edelman Deportivo.

Foto: Andreas Elgstrand

Edelman Deportivo växte med runt 15 procent under sitt andra verksamhetsår. Vinstmarginalen landar på 10 procent. Det meddelar byrån i en kommuniké.


Ämnen i artikeln:

BokslutMattias RongePR-ByråerEdelman Deportivo

Edelman Deportivo kör med brutet räkenskapsår som tog slut sista juni i år. Under den perioden omsatte byrån 33,4 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på 10 procent (drygt 3 miljoner kronor, efter uppköpsrelaterade kostnader och avgifter till nätverket). Det berättar de i en bokslutskommuniké. Antalet anställda var 32 personer.

– Vi har visat tvåsiffriga tillväxtsiffror sedan starten för sex år sedan, till och med under integrationen föregående år, och Edelmans Stockholmskontor har gått från att aldrig ha visat vinst till att ha bäst siffror i Europa. Vid sidan om att stärka Sverige har vi varit kreativt ansvariga för internationella vunna pitcher till ett värde av ungefär 100 miljoner kronor, säger Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo, i en kommentar.

Under våren vann byrån Renault som ny kund. Dessutom har deras uppdrag utökats hos Tele2. Bland nyanställningarna märks Martina Larsson, senior PR specialist (senast från JMW) Frida Bergsten, PR specialist (senast från Newsner) samt Simon Kraft, AD, (vinnare Cannes Future Lions 2016).

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.