Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Efter designerhatet – Gap behåller gammal logo

Publicerad: 12 oktober 2010, 08:40

Designfanatiker har rasat, allmänheten märkte knappt någonting. Det handlar om Gap som bytte logga – nu backar de och byter tillbaka. – Det är tydligt att vi inte gjorde det här på rätt sätt, säger Marka Hansen vd på Gap Brand i ett pressmeddelande.


Den nya logon fick leva i en dryg vecka innan den nu skrotas.
– Vi har sett ett utflöde av kommentarer från kunder och på nätet som stödjer vår ikoniska ”blåa låd”-logga, säger Marka Hansen.

Gap bestämde sig därför att ge folk vad dem vill ha.
– På Gap Brand kommer våra kunder alltid först. Vi har lyssnat på och sett alla kommentarer den gångna veckan. Vi har hört dem säga gång på gång att de känner passion för vår ”blåa låd”-logga, och de vill ha tillbaka den, säger Marka Hansen.

Så nu går Gap tillbaka till den blåa lådan och planerar inga nymodigheter förutom att lådan ska färgas röd när julen börjar närma sig.

– Det kan finnas en tid för att utveckla våran logga, men om och när den tiden kommer så ska vi hantera det på ett annorlunda sätt, säger Marka Hansen.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.