Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Efter ploggning – nu lanserar Carlsberg ”pladdning”

Publicerad: 29 Juni 2020, 08:52

För några år sedan blev ploggning, joggning kombinerat med städning av skräp, en trend i den svenska naturen. Nu introducerar Carlsberg i Sverife begreppet pladdling – där kajakpaddling gifter sig med skräpplockning ur vattnet.


Ämnen i artikeln:

BCWHållbarhetCarlsberg

Lansningen av Pladdning sker i samarbete med den danska miljöorganisationen GreenKayak som lånar ut sina gröna kajaker - gratis - i utbyte mot att man pladdlar och delar med sig i sociala medier.

I samarbete med Carlsberg Sverige har sett till att det finns kajaker att låna i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping. Kajakerna är gjorda för två personer och är lätta att använda även för nybörjare. Paddlarna har en hink mellan sig och varsin skräpplockare till hjälp. All plast och skräp som samlas in, sorteras och räknas.

– I sommar firar många semestern hemma i Sverige och pladdling är en perfekt aktivitet för att upptäcka vår fantastiska natur runt om i landet och bidra till renare vatten och en bättre framtid. Det spelar mindre roll om man lånar en kajak via GreenKayak, eller använder sin egen. Alla kan vara med och pladdla, säger Anna Anderberg, hållbarhetschef på Carlsberg Sverige i en kommentar. 

BCW har hjälp till med att ta fram konceptet Pladdling och tillhörande material. Kampanjen är framtagen för egna och förtjänade kanaler samt sociala medier-annonsering.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BCWHållbarhetCarlsberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.