Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 6 Juli 2017, 09:15
Bojkotter, rapporter om sexuella trakasserier och en sparkad vd. Det har varit ett halvår fyllt av skandaler för Uber, trots det vinner de mark i Yougovs varumärkesmätning där millennials fått tycka till.
Föga överraskande dominerar digitala varumärken när millennials får säga sitt. Yougovs BrandIndex som indikerar hur varumärkena uppfattas och bygger på ett underlag av 1,5 miljoner konsumenter som har intervjuats. Mätningen studerar kundtillväxten i målgruppen där respondenterna har fått svara på i fall de har konsumerat varumärket under de senaste 30 dagarna.
Uber har, trots en stor portion av dålig publicitet de senaste månaderna, fått ett allt starkare grepp om konsumenterna någonstans i åldersspannet 18-29 år, enligt undersökningen. Det rapporterar AdWeek.
Yougov Brand Index
Populäraste varumärken
1) Instagram
2) Wikipedia
3) Visa
4) Twitter
5) Snapchat
6) Uber
7) Spotify
8) Chase
9) WhatsApp
10) Delta
Varumärken med snabbast tillväxt
1) Uber
2) Instagram
3) Lyft
4) Snapchat
5) TLC
6) Twitter
7) WhatsApp
8) Delta
9) Spotify
10) Adidas