Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Efter skandalerna: Uber ökar mest bland USA:s millennials

Publicerad: 6 Juli 2017, 09:15

Bojkotter, rapporter om sexuella trakasserier och en sparkad vd. Det har varit ett halvår fyllt av skandaler för Uber, trots det vinner de mark i Yougovs varumärkesmätning där millennials fått tycka till.


Ämnen i artikeln:

YougovUberMillennials

Föga överraskande dominerar digitala varumärken när millennials får säga sitt. Yougovs BrandIndex som indikerar hur varumärkena uppfattas och bygger på ett underlag av 1,5 miljoner konsumenter som har intervjuats. Mätningen studerar kundtillväxten i målgruppen där respondenterna har fått svara på i fall de har konsumerat varumärket under de senaste 30 dagarna.

Uber har, trots en stor portion av dålig publicitet de senaste månaderna, fått ett allt starkare grepp om konsumenterna någonstans i åldersspannet 18-29 år, enligt undersökningen. Det rapporterar AdWeek.

Yougov Brand Index

Populäraste varumärken
1) Instagram
2) Wikipedia
3) Visa
4) Twitter
5) Snapchat
6) Uber
7) Spotify
8) Chase
9) WhatsApp
10) Delta

Varumärken med snabbast tillväxt
1) Uber
2) Instagram
3) Lyft
4) Snapchat
5) TLC
6) Twitter
7) WhatsApp
8) Delta
9) Spotify
10) Adidas

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

YougovUberMillennials

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.