Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Eldorado fyller 50 år – öppnar konceptbutik

Publicerad: 2 December 2019, 10:11

1969 gjorde Axfoods lågprisvarumärke Eldorado debut i hyllan. Nu firar varumärket 50 med att öppna en konceptbutik med limiterade plagg, exklusiva prints, matstudio- och butik samt toalettkuddrum. All försäljning går oavkortat till Musikhjälpen.


Ämnen i artikeln:

Axfood

Eldorado är ett varumärke med starka associationer till lågpris. Under de senaste åren har de gjort flera uppmärksammade aktiveringar som badbyxor prydda av rökta musslorr, mönstrade jultröjor och prepping-kit. Aktiveringarna är ett sätt att lyfta Eldorados välkända varumärke, formspråk och produkter i en populärkulturell kontext och vid aktuella händelser.

Nu släpper Eldorado en jubileumskollektion i begränsad upplaga med produkter som värmande halsdukar - en i smörgåspappersmanér och den andra prydd av det klassiska makrillmönstret. Förutom kläder tillkommer bland annat logo socks och brandade adventsljus finnas till försäljning mot en ”symbolisk summa”. Tvåstegsfalafel, Tomtegröt och Sparsam solsemester, cafédel och studieyta för studenter samt en utställning med ikoniska produkter och anekdoter från förr.

I postershopen finns prints av Amanda Nilsson och för syftet särskilt framtagna målningar av Alexander Felsing.

Efter att man har handlat kan man besöka toalettkuddrummet eller experimentera i matstudion tillsammans med kreatören Melinda Urbansdotter.

Eldorados konceptbutik öppnar upp för allmänheten den 10 december på A House i Stockholm och alla intäkter går oavkortat till Musikhjälpen.

Bakom idé och koncept står Redgert Comms.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Axfood

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.