Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 9 augusti 2010, 09:16
De valdes ut i en casting under våren. Priset: Att få spela in låtar i Los Angeles med hitmakaren RedOne. – Vi hoppas att det här bandet ska bli megastort, en världssuccé, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkeschef på LG.
Ämnen i artikeln:
LG ElectronicsPopbandet Love Generation. Foto: Pressbild.
Love Generation släppte sin första singel ”Love generation” i början av sommaren. Den har rönt mycket speltid i radio och snart är det dags för den andra singeln ”Good life”. Redan nu har den premiär i LG:s reklamspottar i Viasats kanaler.
– Bakom hela konceptet står RedOne och Legend music group. De kontaktade oss via vår mediebyrå Mindshare och tyckte att det här passade perfekt med vårt varumärkeslöfte, säger Lottie Funck Ekelund.
Love Generation växte fram under våren när de fem bandmedlemmarna valdes ut genom casting för bland annat RedOne och Peter Swartling. LG har varit med under processen och filmat hela förloppet. Filmerna läggs nu ut på bolagets Youtube-kanal.
– Det är en win-win-situation för alla parter. De här tjejerna får sin dröm uppfylld om att få bli artister och samtidigt får vi vara med på resan, säger Lottie Funck Ekelund.
LG har kontrakt med Love Generation fram till årsskiftet med option på förlängning.
– Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete och att på sikt kunna involvera fler av våra kontor världen över, säger Lottie Funck Ekelind.
MTG är bandets mediepartner.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
LG Electronics