Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 16 december 2014, 15:39
Flygjätten Emirates och Dubais turistorganisation, DTCM, har dragit igång en global kampanj för att lyfta Dubais turism – 150-miljonerskampanjen "Vi ses i Dubai" är en av Emirates största pr- och reklamsatsningar hittills.
– Dubai är ett globalt nav och en dynamisk stad som utvecklas i snabb takt. Det finns alltid något nytt att upptäcka, säger HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum – han ordförande och högste chef för Emirates Airline & Group.
Kampanjen ska utmana traditionella föreställningar om Dubai.
Målet är att lyfta fram både det traditionella och det moderna Emirates genom alltifrån internationella branschevenemang och sponsring och till marknadsföring.
Dubai hade mer än 11 miljoner besökare under förra året och har välkända landmärken som Burj Al Arab, Burj Khalifa och Dubai Mall, men också attraktioner och upplevelser som inte är lika kända – alltifrån ökenupplevelser till stränder.
Tanken med kampanjen är att nå människor över hela världen - fokus ligger dock på marknaderna i Europa, Asien, Afrika, Latinamerika och Mellanöstern.
"Vi ses i Dubai" lanseras även inom print, digitala kanaler, tv och utomhusmedier.
Emirates har idag 230 flygplan som täcker 147 destinationer till och från Dubai.
Emirates har också nyligen lagt en order på 99 miljarder dollar vad gäller nya plan.
Karl-Johan Byttner