Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 26 april 2013, 10:03
Skärmdump från varumarketeskilstuna.se
Med bland annat Twitterstafett och bildtävling ska varumärket Eskilstuna sättas på kartan. Sju workshops ingår också i kampanjen.
Den 22 maj kommer bland annat allmänheten att bjudas in till en interaktiv workshop, som kommer att hållas på ett av stadens hotell.
Twitterstaffetten kommer att hållas på kontot @JagArEskilstuna, där boende och verksamma kan skildra hur det är att leva i staden.
– Med namnet "Jag Är Eskilstuna" vill vi understryka att det är Eskilstunaborna som äger och skapar varumärket Eskilstuna och som också är ambassadörerna för kommunen, säger Eva Norberg, kommunikationsdirektör på Eskilstuna kommun.
Kampanjen är ett samarbete mellan Eskilstuna kommun och Eskilstuna Marknadsföring AB.
Linda Myrin