Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

”Ett internationellt genombrott”

Publicerad: 16 Oktober 2012, 13:53

Deportivos "Betalvägg för hemlösa" för Stadsmissionen vann brons på Lovie Awards

I morse stod det klart vilka bidrag som kommer att få pris på Lovie Awards i London. Det blev många svenska vinnare, bland annat Åkestam Holst vann storslam. PR-byrån Deportivo skickade in tre bidrag till tävlingen. Resultatet blev två brons och en shortlist. Med det blev man den enda vinnande svenska pr-byrån i tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Deportivo

Årets stora svenska vinnare på The Lovie Awards var reklambyrån Åkestam Holst. Byrån mottog sammanlagt 9 priser, fem guld och fyra silver i tävlingen som belönar de bästa europeiska sajterna, applikationerna och kampanjerna.

The Lovie Awards äger rum för andra året i rad och kan sägas vara en europeisk motsvarighet till Webby Awards. Bland de svenska pr-byråerna var Deportivo mest lyckosamma.

Man skickade in tre bidrag till tävlingen vann brons för "Betalvägg för hemlösa" för kunden Stadsmissionen och "Halkvarningen" för kunden Södersjukhuset, medan kampanjen för ICA Vanadis vann shortlist.
– Det är är ett internationellt genombrott för oss. Vi var nominerade i Cannes och det här är första gången vi tar emot en pokal, säger Deportivos vd Stefan Ronge till Resumé.

Prisutdelningen kommer att hållas i London i mitten av november.
– Det är bra för oss att vara med i den här typen av tävlingar. Det visar att vi är en hybrid mellan webb- och pr-byrå. Vi vill hitta ett nytt sätt att göra webb-kampanjer, säger Stefan Ronge.

Deportivo har på senare tid utvecklat jämställdhetskampanjen Twee-Q i sociala medier. Kampanjen har fått stor uppmärksamhet och kommer snart att passera över en miljon registrerade tweets.

Svenska vinnare i Lovie Awards 2012

Guld
Fellow Porteur/Porteur.cc Launch/Online-Only Campaign
Åkestam Holst/Sweden's Safest Hands/Games
Åkestam Holst/Sweden's Safest Hands/Integrated Mobile Experience
Åkestam Holst/Sweden's Safest Sands/Branded Game or Application
Åkestam Holst/The Sound of Football/Mobile Innovation
Åkestam Holst/The Sound of Football/Experimental and Innovation
DamnGoodAgency/The worlds best cv/Best Practices
Garbergs/Unlock the truth about Guantánamo/ Integrated Mobile Experience

Silver
Åkestam Holst/ The Heist/Rich Media
Åkestam Holst/The Heist/Social Media Marketing
Åkestam Holst/The Sound of Football/Branded Content
Åkestam Holst/The Sound of Football/Mobile & Experimental
Garbergs/Unlock the truth about Guantánamo/ Rich media
Garbergs/Unlock the truth about Guantánamo/Integrated Mobile Experience: Tablet
Oakwood Creative/Retail/Shopping - Urbanears
Oakwood Creative/Best Navigation/Structure - Urbanears

Brons
Great Works/Absolut Quality/Design
Deportivo/Paywall for the homeless/Social Media for Good Campaign
Deportivo/Ice REport/Community & Social
Fellow Porteur/Porteur.cc Launch/Social Media Marketing

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Deportivo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.