söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Experterna om varför bojkotten mot Oatly är extra allvarlig: ”Framstår som falska”

Publicerad: 7 september 2020, 14:21

Den senaste veckan har Oatlys nya delägare fått global uppmärksamhet och kaffebarer och kunder världen över har bojkottat havredrycken. ”Läget är allvarligt då många av de som är kritiska också har varit fans och ambassadörer för varumärket”, säger Primes krisexpert Hampus Knutsson.

Ämnen i artikeln:

KrishanteringOatlyVarumärke

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


En storm i ett vattenglas eller kan de senaste dagarnas kritikstorm mot Oatly växa till en fullskalig kris för varumärket? Det var i somras som Oatly sålde en minoritetspost av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev