Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Experterna om varför bojkotten mot Oatly är extra allvarlig: ”Framstår som falska”

Publicerad: 7 September 2020, 14:21

Den senaste veckan har Oatlys nya delägare fått global uppmärksamhet och kaffebarer och kunder världen över har bojkottat havredrycken. ”Läget är allvarligt då många av de som är kritiska också har varit fans och ambassadörer för varumärket”, säger Primes krisexpert Hampus Knutsson.


Ämnen i artikeln:

OatlyKrishanteringVarumärke

En storm i ett vattenglas eller kan de senaste dagarnas kritikstorm mot Oatly växa till en fullskalig kris för varumärket? Det var i somras som Oatly sålde en minoritetspost av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.