PR
Experterna om varför bojkotten mot Oatly är extra allvarlig: ”Framstår som falska”
Publicerad: 7 september 2020, 14:21
Den senaste veckan har Oatlys nya delägare fått global uppmärksamhet och kaffebarer och kunder världen över har bojkottat havredrycken. ”Läget är allvarligt då många av de som är kritiska också har varit fans och ambassadörer för varumärket”, säger Primes krisexpert Hampus Knutsson.
En storm i ett vattenglas eller kan de senaste dagarnas kritikstorm mot Oatly växa till en fullskalig kris för varumärket? Det var i somras som Oatly sålde en minoritetspost av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.