Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

EY i namnkrock med spansk gay-tidning

Publicerad: 20 augusti 2013, 10:17

EY är inte bara det nya namnet på Ernst & Young, det är också namnet på en spansk gay-tidning med lättklädda tonårspojkar.


Om man gör en google-sökning på EY så hamnar revisionjättens hemsida i topp. Men om man bildgooglar Ernst & Youngs nya namn, kommer det upp bilder på lättklädda tonårspojkar i utmanande poser.

Det är den spanska gay-tidningen EY! Megateens bilder som dominerar bildsökningen.

– Vi är medvetna om bilderna, säger Amy L. Call Well, som är en av EYs kommunikationsdirektörer, till Huffington Post. Det torde vara tydligt för alla som söker efter oss att bilderna inte har något med oss att göra.

EY! Megateen grundades 2008 av Luis Venegas och är en sporadiskt utkommande tidning där varje nummer har fokus på en stad eller ett land och trycks i 1000 exemplar.

Förutom att ge ut tidningar är Luis Venegas även creative director och har jobbat med varumärken som Loewe, Acne, Carolina Herrera and American Apparel.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.