Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

F&B putsar Skanskas fasad

Publicerad: 12 april 2012, 13:00

Här är Forsman & Bodenfors första reklamfilmer för nya kunden Skanska som ska framställas som ”en modern och innovativ samhällsbyggare med fokus på att göra människors liv lite bättre”.
– Självklart ska Skanska finnas på listan hos svenska folket när man pratar om framgångsrika svenska företag som Volvo, Ikea och H&M, säger Greger Anderson, projektledare på F&B.


Ämnen i artikeln:

SkanskaF&BForsman & Bodenfors

I morgon, fredag, då Skanska fyller 125 år,  inleds företagets största varumärkessatsningar någonsin.

Skanska vill öka kunskapen om verksamheten och vill bort ifrån bulden av att man är ett byggföretag.  Skanska vill lyfta fram att man även sysslar med projektutveckling av bostäder, kommersiella fastigheter och infrastruktur.

För ett år sedan anlitade Skanska reklambyrån F&B.

– Vi valde Forsman & Bodenfors på grund av deras erfarenhet av att arbeta med stora svenska varumärken både på hemmamarknaden och globalt. Vi gillade också byråns prestigelösa och pedagogiska sätt att arbeta, säger Maria Lomholt, globalt ansvarig för Skanskas varumärke.  

– Vi ser en fantastisk potential i Skanska-varumärket. Självklart skall Skanska finnas på listan hos svenska folket när man pratar om framgångsrika svenska företag som Volvo, Ikea och HM, säger Greger Anderson, projektledare på F&B.

Uppdragsgivare på Skanska AB är Maria Lomholt, Group Brand Manager och Henrik Hammarvid, Marknadschef på Skanska Sverige AB.  Arbetsgruppen på Forsman & Bodenfors är: Copywriter Jonas Enghage, AD Kim Cramer, Projektledare Maria Hallenborg och Kundansvarig Greger Andersson. Produktionsledare Marie Sandberg och Formgivare Hanna Efraimsson, Byråproducent för film är Alexander Blidner. Produktionsbolag:  Adamsky, Johan Söderberg (Reklamfilm). Edithouse, Niklas Bergman (Corporate-film).

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.