Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Falska p-böter på kändisars bilar – kampanj för kriminalroman

Publicerad: 26 juli 2013, 13:16

Fredrik Wikingsson, Anders Timell och Adam Alsing. Alla fick de för en tid sedan något som kunde tas för en parkeringsbot på sina bilar. När de läste lite noggrannare kunde de se att lappen var en del av en kampanj för Jan Wijks nya kriminalroman, signerad byrån Steinpont i Helsingborg.


Den nystartade kreativa byrån Steinpont International AB har i dagarna lanserat en kampanj för Helsingborgsförfattaren Jan Wijk som nyligen avslutat sin kriminalromans-trilogi vars handling kretsar kring Charles Thorn.

Eftersom Jan Wijks böcker befinner sig i gränslandet mellan fiktion och verklighet blev det naturligt att även kampanjen skulle följa denna linje.

I veckan fick radioprataren och krögaren Anders Timell, medieprofilen Fredrik Wikingsson och programledaren Adam Alsing något som liknade en parkeringsbot på sina bilar. Enligt Steinpont har reaktionerna varit starka.

Så här skriver kommunikationsbyrån i ett pressmeddelande:

"När Anders Timell, Adam Alsing och Fredrik Wikingson reagerat med irritation över att deras privata sfär har dragits in i denna kampanj kan vi bara säga att även vi värnar om deras privatliv. Deras och resten av svenska folkets. Det är för lätt att ta reda på information om alla, speciellt de som inte är kända och har försökt att skydda sig."

Efter Resumés publicering hör Fredrik Wikingsson av sig till Resumé. Han befinner sig Los Angelses och har inte noterat tilltaget, men hälsar att han däremot är irriterad över de tre p-böter han hittills ådragit sig på amerikansk mark.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.