Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Fastighetsbyrån skapar nya samboförhållanden

Publicerad: 4 Juli 2013, 13:46

Mäklarjätten Fastighetsbyråns senaste kampanj Samabotestet har fått 175 000 likes på ett par dagar. Pr-byrån Wenderfalck ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

FastighetsbyrånWenderfalck

Testet innebär, som det låter, att man kan ta reda på med vem av ens vänner som egentligen skulle passa bäst att bo ihop med.

Sambotestet jämför alltifrån vad man gillar och hur ofta man interagerar med  varandra till hur många events man har deltagit i tillsammans.

Peter  Simonsson, designer och utvecklare på Wenderfalck, menar att kampanjens  framgångar bygger på människors nyfikenhet i kombination med tjänstens  tekniska lösning:
– Sambotestet nyttjar verkligen Facebooks API till  fullo vilket ger ett relevant resultat för dem som genomför testet, säger han.

Fastighetsbyråns  Facebook-sida hade 5 300 likes innan testet drog igång för ett par  dagar sedan – nu är bolaget uppe i 175 000 nya likes.
– När  resultatet kommer är det meningen att man ska bli glad, att föreställa  sig att bo ihop med sin bästa kompis är något man är benägen att dela,  och den delningen triggar i sin tur igång nyfikenhet hos andra,  säger Jens Johnsson, designer på Wenderfalck.

Här kan du själv pröva vem du passar att bo ihop med.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

FastighetsbyrånWenderfalck

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.