Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Feel Communications får Fotografiska som ny kund

Publicerad: 13 Januari 2014, 11:50

Feel Communication ska få upp frekvensen av Fotografiska i media ytterligare. En annan ny kund är Falling Whistles.


Ämnen i artikeln:

Feel Communication

– Fotografiska är en drömkund för oss. Bakom varje fotograf, utställning och fotografi finns en historia att berätta. Vi ser verkligen fram emot att jobba tillsammans för att ta PR-arbetet till nästa nivå, säger Robert Carlsson, VD på Feel Communication.

Byråns andra nya kund, Falling Whistles, har som mål att uppmärksamma användandet av barnsoldater i konflikten i Kongo-Kinshasa. Konflikten började 1998, med en Rwanda-ledd invasion och pågår fortfarande. Det stora antalet döda gör att kriget i Kongo är ett av de två största krigen sedan andra världskriget.

Grundaren till Falling Whistles, amerikanen Sean Carasso, träffade under en resa i Kongo barn som tillfångatagits för att tvingas delta i ett av världens mest blodiga krig. Barn för små för att kunna bära ett vapen tvingas ut i krigets frontlinje, endast med en visselpipa runt halsen. Barnen kallade han för Falling Whistles.

Feel Communication har börjat arbeta med denna internationella organisation och fenomenet som har fått många anhängare via främst sociala medier världen över.

– Feel Communication är en nytänkande byrå med både traditionella och innovativa kommunikationslösningar. De kommer spela en viktig roll för vårt globala nätverk med människor som vågar ställa sig upp och kämpa mot orättvisa. Från Kongo till Seoul, Stockholm till Ohio, Bahrain till Toronto kan ni se såväl kända människor som flerbarnsföräldrar bära våra visselpipor runt halsen, säger Jimmy Hansen, en av initiativtagarna till Falling Whistles i Sverige.

Feel Communication startades den 1 september av Eleonor Dahlberg och Robert Carlsson som båda tidigare jobbat på bland annat Prime och Burston-Marsteller med inom bland annat marknads-PR och digital-PR.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Feel Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.