Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Flygbussarna väljer Westander

Publicerad: 17 mars 2009, 11:57

Flygbussarna har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Ett mål i kommunikationen kommer att vara att lyfta fram bussen som ett alternativ istället för bilen till flyget.


Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaWestander

Flygbussarna tar pr-hjälp av Westander. Foto: Agneta Weissglas/Flygbussarna

Flygbussarna erbjuder idag transport till och från Sveriges största flygplatser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Ett säljargument ifrån företagets sida är att bussen är ett bra alternativ när man vill värna om miljön. Något som pr-byrån Westander nu ska jobba med att lyfta fram.
– Vi vill fokusera på de klimatfördelar som bussen erbjuder jämfört med bilen. Westanders passar vår profil, och deras erfarenhet från klimatområdet blir till stor nytta för oss i det arbetet, säger Eva Tiséus, marknadschef på Flygbussarna.

De senaste åren har inte Flygbussarna haft något samarbete med en pr-byrå, men väljer nu att gå ut och satsa hårt på den fronten. Samarbetet rör sig om ett löpande pr-arbete och handlar bland annat om att kommunicera flygbussen som ett klimatvänligt, prisvärt och bekvämt sätt att ta sig till och från flyget.
– Kollektivtrafik är ett viktigt instrument för att minska utsläppen av koldioxid. Det känns angeläget att bidra till att fler transporter till och från flyget sker med buss i stället för bil, säger Janna Sundewall, kundansvarig på Westander.

Under våren kommer första synliga resultatet. Exakt vad vill inte Westander ännu avslöja. Janna Sundewall och Mikael Persson kommer att jobbba med uppdraget på byrån.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaWestander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.