Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

FN Förbundet valde Mahir

Publicerad: 24 februari 2009, 15:18

Svenska FN Förbundet har precis avslutat en pitch för ny byrå som ska ta hand om deras kommunikation till ungdomar. Valet föll på Mahir.


Fyra byråer bjöds in till pitchen. Nu är det klart. Valet föll på Mahir PR.
– Mahir hade ett väldigt bra förslag. Vi ville ha något som kändes lite galet och udda och det tror jag att Mahir kan leverera. Nu kommer vi att tillsammans med dem och Bilddagboken att göra en kampanj som ska informera och skapa ett engagemang kring Millenniemålen, säger Annika Karlsson, ungdomssekreterare på Svenska FN Förbundet.

Målgrupp för kampanjen är ungdomar i åldern 14-23 år. I kampanjen kommer ungdomarna att kunna rösta på den kändis som de tycker ska företräda förbundet. Totalt satsat FN Förbundet på en lista på drygt 20 kändisar att välja mellan.

Kommer alla kändisar att var med på idén innan?
– Nej, vi kommer att kontakta den som vinner. Sedan hoppas och tror vi att han eller hon kommer att vilja vara med.

Målet är att kampanjen ska starta i slutet av mars och sedan pågå till slutet av maj.

FN Förbundet vill inte uppge vilka de övriga tre byråerna i pitchen var.

Förbundet har sedan tidigare även ett samarbete med Ogilvy. Enligt Annika Karlsson kommer det samarbetet att fortgå. Däremot har förbundet inga planer i nuläget på att göra något mer med Trackster som gjorde en kampanj åt dem, riktad till ungdomar, sommaren 2008.

Vad har ni för budget för den kommande kampanjen?
– 280 000 inklusive moms.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.