Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Försämrad kundupplevelse hos mobiloperatörerna

Publicerad: 26 oktober 2015, 09:51

Fler klagomål på mobiloperatörerna.

Foto: Colourbox.

1 av 3 företagskunder och 1 av 4 privatkunder har haft anledning att klaga på mobiloperatörerna. Det visar en rapport från Svenskt Kvalitetsindex.


Totalt sett har klagomålen ökat betydligt från 2014, visar rapporten. En tredjedel av kunderna som klagat tycker dessutom inte att deras problem blir lösta överhuvudtaget.

– När dessutom klagomålshanteringen får betraktas som undermålig är det inte konstigt att branschen inte lyckas bättre i kundernas ögon, säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex i rapporten.

Privatkunderna är mest nöjda med Comviq och Tele 2, och minst nöjda med Telia och Telenor. På företagssidan har Telia och Tele 2 lyckats bäst, medan 3 och Telenor hamnar längst ned.

Enligt Svenskt Kvalitetsindex har kundnöjdheten successivt minskat sedan 2009 för att under de tre senaste åren stagnera.

I undersökningen intervjuades 1 408 personer i augusti och september i år.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.