Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Fotbollslegendar utmanar aktieprofil i spelkampanj

Publicerad: 28 mars 2014, 15:18

Via Twitter kan man följa utmaningen.

Vad ger bäst avkastning – aktiekunskap eller fotbollskunskap? Det ska pr-byrån Mindmakers nya kampanj för NordicBet ge svar på. Till sin hjälp har de fotbollslegendaren Glenn Strömberg och sparekonomen Günter Mårder.


Ämnen i artikeln:

Glenn StrömbergGünther MårderMindmakersNordicBet

De har 10 000 kronor var att spendera. Från och med måndag ska Glenn Strömberg och Günter Mårder göra ett bet varje dag i tio dagar – den ene spelar på fotbollsmatcher och den andre placerar på börsen.  

Kampanjen riktar sig till finansbranschen, som Mindmakers menar gillar att spela på sport.  

– Det här är en uppföljning till Glenns utmaning i höstas där han spelade mot index på Stockholmsbörsen och förlorade. Nu söker han revansch mot experten Günter Mårder, säger Maria Fabricius, projektledare på Mindmakers.  

De båda profilerna är taggade.  

– Jag hoppas att du har klart för dig att du kommer att få två ruskigt svettiga veckor nu, säger Glenn Strömberg när han ringer upp Günter Mårder i Sparpodden.

– Jag känner igen det där – jag har pratat med förlorare förut, svarar Günter Mårder.  

Vinnare blir den person som har mest pengar då de tio dagarna är slut.  

Bägges insatser plus eventuell avkastning ska gå skänkas till välgörenhet. Günter Mårder skänker dem till Barncancerfonden och Glenn Strömberg till fotbollsklubben Kista Galaxys läxläsningsinitiativ.

Varje dag klockan 10.30 kommer insatsen och resultat från den senaste omgången publiceras. Den som vill följa matchen kan göra det här.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News