Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

FP vill sparka igång arbetsmarknaden

Publicerad: 30 juni 2010, 14:56

Folkpartiet ligger först i valaffischracet. Redan idag presenterade de sina budskap till höstens villrådiga väljare. Flaggskeppsaffischen refererar till 80-talsrullen Karate Kid. – De som har sett filmen förstår tanken direkt, säger partisekreterare Erik Ullenhag (FP) till Resume.se


Ämnen i artikeln:

Folkpartiet

En av affischerna som ska locka väljarna till FP i höstens val

Till största delen följer affischerna den vanliga mallen för valaffischer. Raka politiska slogans som ”Det ska löna sig att arbeta”, ”Ja till euron” och ”Utan företagare stannar Sverige”.
– Grundstrategin är att ha tydliga budskap som kommunicerar tydliga idéer, säger Erik Ullenhag.

Sedan finns det några aningen skruvade affischer som ”a, b, c, d, e, fp. Framtiden börjar i klassrummet” och så affischen som lyfter fram förhållandet mellan Karate Kid och Mr Miyagi för att väcka tankar kring Folkpartiets önskningar om lärlingsutbildningar i skolan.
– Om du ska komma in och lära dig någonting så är det väldigt viktigt att ta hjälp av erfarenhet. De som har sett filmen förstår tanken direkt. Han är i en väldigt tydlig lärlingssituation.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Folkpartiet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.