Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 10 Augusti 2016, 08:32
Sajten Fatherlys klipp med barn som idrottar har blivit en stor hit på Facebook.
Under pågående OS ligger fokus på de som har chansen att vinna de åtråvärda medaljerna. Men sajten Fatherly väljer istället att rikta strålkastarljuset mot de unga framtidshoppen – och har fått till en rejäl succé. På bara några dagar har klipper fått närmare 40 miljoner visningar på Facebook.
I filmen får vi se barn som uppenbarligen har talang i olika idrotter. Temat är hur deras föräldrar uppmuntar och stöttar dem i deras utveckling.
"Med bara 834 veckor kvar till 2032 års OS kan de bara komma dit med sina föräldras stöd" lyder budskapet.
– Föräldrarbudskapen kring OS, i synnerhet från varumärken, har alltid kretsat kring mammorna. Men en stor del av de tävlandes coacher är deras pappor, och deras roll i att skapa framgångsrika idrottare är något som rimmar väl med vår publik, säger Fatherlys medgrundare Simon Isaacs till Adweek.
Se filmen här:
Fredrik Thambert