Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Friends Agenda plockar in JG:s konsultchef

Publicerad: 15 maj 2012, 12:17

Friends Agenda drar igång ett nytt affärsområde för strategisk implementering. Byrån anställer Usha Ananthakrishnan som affärsområdeschef i samband med detta.


Ämnen i artikeln:

Friends AgendaSara Leffler Morge

Friends Agenda vill bli bättre på att hjälpa sina kunder med  förändringsarbete samt omsätta varumärkesplattformar och kommunikationsstrategier till mer praktisk kommunikation.

Byrån drar  därmed igång ett nytt affärsområde inom strategisk implementering och  ytterst ansvarig blir alltså Usha Ananthakrishnan.

Hon kommer närmast från JG Communication, där hon har varit affärsområdeschef för strategisk kommunikation:
–  Usha är som en tornado, det gäller att hålla i sig så att man inte  blåser bort, men samtidigt undanröjer hon också alla hinder för att ni  dit hon vill, säger Sara Leffler Morge, vd för Friends Agenda i en  kommentar.

Usha Ananthakrishnan har jobbat med strategisk och  operativ kommunikation i mer än 18 år och är specialiserad på komplex  mångkulturell kommunikation, förändringskommunikation och strategisk  kommunikationsplacering.

Hon har varit såväl rådgivare som arbetat  operativt med uppdrag för kunder som Ericsson, Ikea, Elekta, Capio och  Stockholms Stads stadsbyggnadskontor:

Friends Agenda är en del av WPP-ägda Scholz & Friends.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.