PR
Friends Agenda plockar in JG:s konsultchef
Publicerad: 15 maj 2012, 12:17
Friends Agenda drar igång ett nytt affärsområde för strategisk implementering. Byrån anställer Usha Ananthakrishnan som affärsområdeschef i samband med detta.
KB
Karl-Johan Byttner
Friends Agenda vill bli bättre på att hjälpa sina kunder med förändringsarbete samt omsätta varumärkesplattformar och kommunikationsstrategier till mer praktisk kommunikation.
Byrån drar därmed igång ett nytt affärsområde inom strategisk implementering och ytterst ansvarig blir alltså Usha Ananthakrishnan.
Hon kommer närmast från JG Communication, där hon har varit affärsområdeschef för strategisk kommunikation:
– Usha är som en tornado, det gäller att hålla i sig så att man inte blåser bort, men samtidigt undanröjer hon också alla hinder för att ni dit hon vill, säger Sara Leffler Morge, vd för Friends Agenda i en kommentar.
Usha Ananthakrishnan har jobbat med strategisk och operativ kommunikation i mer än 18 år och är specialiserad på komplex mångkulturell kommunikation, förändringskommunikation och strategisk kommunikationsplacering.
Hon har varit såväl rådgivare som arbetat operativt med uppdrag för kunder som Ericsson, Ikea, Elekta, Capio och Stockholms Stads stadsbyggnadskontor:
Friends Agenda är en del av WPP-ägda Scholz & Friends.