Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Friends Agenda värvar marknadschef

Publicerad: 21 november 2011, 14:15

Friends Agenda värvar Ann-Sofie Krol (t.v). Här tillsammans med vd Sara Leffler Morge

Pr-byrån Friends Agenda, värvar friskt. Senaste tillskottet hämtas från kundsidan: Ann-Sofie Krol, marknadschef på Infopaq.


Under 2011 har Friends Agenda ökat sin omsättning med 60 procent och sedan sommaren har fyra nya medarbetare anslutit: Juan Navas, copy, tidigare informationssekreterare vid svenska Hovet. Jonas Blomqvist, copy och projektledare med erfarenhet från bland andra Adidas, Ericsson och webbyrån Ottoboni. Anna Gerdin med bakgrund som PR-konsult i New York, USA.

Samt alltså senast Ann-Sofie Krol, marknadschef på Infopaq.

– Friends Agenda kombinerar kreativitet med affärsförståelse på hög nivå, ett område där jag idag ser ett stort behov och tillväxtmöjligheter för ett starkt erbjudande, säger Ann-Sofie Krol i en kommentar.

– Ann-Sofie kändes rätt direkt. Hon har precis den kombination av kundförståelse, erfarenhet av komplexa företag och analytiskt tänkande som vi sökte. Dessutom har hon självdistans och humor, vilket är nödvändigt om man ska stå ut med oss, säger Sara Leffler Morge, vd Friends Agenda i en kommentar.

Idag är Friends Agenda 11 medarbetare. Byråns första bokslut, 2010 hade en nettoomsättning på 5 815 000 kronor. Resultatet efter finansnetto landade på 45 000 kronor.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.