Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Friskis & Svettis lanserar tvekjour med Musse Hasselvall

Publicerad: 9 Oktober 2017, 13:09

Segstartad på gymmet efter sommaren? Nu lanserar Friskis & Svettis "Tvekoteket" – ett journummer dit alla som träningstvekar kan ringa. Kampanjen är framtagen av TBWA Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Musse HasselvallFriskis & SvettisReklamfilmTBWAThe Amazing Society

Det finns många anledningar att välja bort gymmet. Vissa är mer legitima än andra. För att hjälpa dig med med motivationen när den där tv-serien egentligen lockar mer lanserar Frisks & Svettis "Tvekoteket".
– Många kommer igång med träningen efter sommaren men efter ett tag sker ofta en motivationsdipp. Vi har alla varit där någon gång och det är helt okej. Förhoppningsvis kan Tvekoteket vara till hjälp när motivationen tryter, säger Ingrid Hammarberg, kommunikationschef Friskis&Svettis, i ett pressmeddelande.

Huvudperson i den nya kampanjen är programledaren och kampsportsprofilen Musse Hasselvall. Han har även regisserat filmerna. Byrån som tagit fram konceptet är TBWA Stockholm. Jourlinjen är öppen mellan den 9:e och 20:e oktober och den som träningstvekar kan ringa varje dag mellan 15.00 och 21.00.
– Vi har alla träningstvekat någon gång och det är okej att känna så. Med Tvekoteket vill vi visa att vi förstår, och gärna hjälper till när motivationen tryter. När du tvekar kan det vara skönt med någon som kan ta sig an just det specifika träningstvek som just du tampas med – och det hoppas vi att Tvekoteket kan bidra med, kommenterar Ingrid Hammarberg.

Uppdragsgivare:
Ingrid Hammarberg, kommunikationschef Friskis&Svettis

Arbetsgrupp TBWA Stockholm:
Cecilia Bauman, projektledare
Lina Franzon, copywriter
Martin Baude, AD
Ingrid Wallmark Hjerpe, formgivare
Tobias Bergenwall, producent
Sofia Swedenborg, digital producent
Louise Sallander, PR-strateg

Produktionsbolag
Sisu Film
Spocks
Social First-byrå
The Amazing Society

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.