Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Fulfiltret snällsäkrar din mobil

Publicerad: 2 November 2015, 10:02

Länsförsäkringar lanserar Fulfiltret med Stendahls.

Foto: Pressbild

Länsförsäkringar uppmärksammar problemet med nätmobbning i en stor digital kampanj. Med appen Fulfiltret förvandlas skällsord till komplimanger.


Ämnen i artikeln:

AppReklamkampanjLänsförsäkringar

Skriv ”hora” och det ändras till ”prinsessa”. Länsförsäkringar i Göteborg och Bohuslän vill uppmärksamma det utbredda problemet nätmobbning genom att idag släppa appen Fulfiltret – ett tangentbord som lägger sig över ditt nuvarande och direkt ändrar fula ord.

Detta är en del i Länsförsäkringars arbete kring hållbarhet och kampanjen Vi tar ansvar som påbörjades kring årsskiftet.

– Vi började titta på hur det ser ut i samhället kring oss och kom fram till att det finns ett språkbruk som inte är okej. Det kan börja med ett taskigt ord som leder vidare till mobbning och utanförskap, säger Fredrik Löfgren, hållbarhetschef Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, till Resumé.

Länsförsäkringar har bland kunderna sett konsekvenserna av mobbning på nätet.

– Det kan ses via exempelvis inbrott, skadegörelse och psykisk ohälsa bland barn. Vi förstår att appen givetvis inte är en lösning på hela problemet med nätmobbning, men det handlar om att uppmärksamma problematiken och skapa en dialog.

Kampanjen kommer, förutom appen, att innehålla stortavlor, print, webb, pr digitalt och reklamfilm. Länsförsäkringar kommer även att hålla workshops på skolor för att låta eleverna diskutera nätmobbning.

Appen finns att ladda ner i App Store och Google Play. Bakom kampanjen står den digitala byrån Stendahls.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.