Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Galen av pr

Publicerad: 29 Oktober 2009, 08:49

Mattias Ronge, vd på Ronge Kommunikation som håller på att avvecklas, kommer snart med sin debutroman ”Tittaren”. – Det är en roman, men det finns vissa självbiografiska inslag.


Ämnen i artikeln:

Mattias Ronge

Mattias Ronge. Foto: Idha Lindhag

Mattias Ronges roman Tittaren kommer ut i början av nästa år.

Sådan far sådan son. Talesättet stämmer väl in på Mattias Ronge som valt samma karriär som pappa Paul. Tidigare i höst kom Paul Ronge med boken ”När Janne Josefsson ringer – så klarar du pressen”. I början på nästa år kommer Mattias Ronge med sin bok.
– Men vi verkar i varsin nisch. Jag skriver fiktion, medan Pauls bok är en handbok. Skulle han skriva en roman nu skulle jag se det som en fientlig handling.

Men det finns en tydlig branschkoppling även i din bok?
– Ja. Det handlar om en kommunikationskonsult vars tillvaro rasar samman. Det är en väldigt kontrollerad person som börjar få stressnojor och se syner.

Mattias Ronge är tydlig med att ”Tittaren” är en roman, även om han lånat en del från sitt eget liv.
– Men huvudpersonen i min bok behöver vård. Det går inte att gå in på et kundmöte i tvångströja.

Nämns några namn i boken?
– Nej. Men jag beskriver möten med kunder på ett realistiskt sätt.

Det är Ordfront som ger ut boken. Hur kommer det sig?
– Det är lite spännande att komma ut på ett kvalitetsförlag. Jag tror att de tilltalades av den samhällskritik som finns i boken. Mycket av deras utgivning handlar om ett utifrånperspektiv på företag. Här är jag mitt inne i de hemliga mötena.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Mattias Ronge

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.