Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Gamingprofil blir Ford-ambassadör

Publicerad: 27 Juni 2016, 10:08

Foto: Pressbild/Ford

"Tejbz" har över en halv miljon prenumeranter på sin Youtubekanal för tv-spel. I sommar kommer en Ford-bil dyka upp i hans klipp.


Ämnen i artikeln:

Ford

Ford har inlett en ny varumärkessatsning som syftar till att nå nya målgrupper, genom att starta samarbeten med personer inom specifika områden. Först ut är Tobias "Tejbz" Öjerfalk som lägger upp klipp på Youtube där han bland annat spelar tv- och datorspel och kommenterar vad som sker.

Han har omkring en halv miljon prenumeranter på Youtube, över 50 000 följare på Instagram och 114 000 på Twitter. Nu ska han marknadsföra Ford i sina kanaler.
– Det ska bli skitkul att samarbeta med Ford, och jag har länge drömt om att få köra Ford Mustang så det känns kanon. Mina följare är också vana vid att jag gör lite andra grejer än spel, och jag tror att det kan bli riktigt spännande innehåll givet att det är en grym bil och en rolig årstid att köra den i, säger Tobias Öjerfalk i en kommentar.

Erik Lindham, informationschef på Ford:
– Tejbz når ut till en målgrupp som vi som biltillverkare normalt inte når ut till, därför känns det väldigt roligt att Tejbz vill samarbeta med oss. Vi är inne i ett skede nu där vårt fokus ligger på att öka kännedomen om vårt varumärke och om våra produkter, och vi vet att Tejbz målgrupp är framtidens bilköpare.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Ford

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.