Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Garbergs vill sätta kreativiteten i centrum i Almedalen

Publicerad: 28 Juni 2017, 09:29

Under Almedalsveckan kommer Garbergs att öppna upp en mötesplats där kreativitet och kommunikation ska stå i centrum för diskussionen om samhällsfrågor.


Ämnen i artikeln:

SpotifyBlank Spot ProjectGarbergsBrit StakstonSveriges Radio

Vanligtvis är det politik, pr, opinionsbildning och medier som står i centrum under Almedalsveckan. Det vill Garbergs ändra på genom att öppna upp en mötesplats där kreativiteten som verktyg för samhällsförändring ska diskuteras.

– Hållbarhet och digitalisering är några av de största ämnena under årets Almedalsvecka. Det är viktiga samhällsutmaningar. Och utan att ta på sig en alldeles för stor hatt så är många av Almedalens stora frågor också saker vi i kommunikationsbranschen tänker på, säger Sedir Ajeenah, copywriter på Garbergs.

Under veckan har Garbers skapat en öppen trädgård där åhörarna kan lyssna till både föreläsningar och poddinspelningar. Bland talarna finns bland annat Erik Bang från H&M Foundation, Jenny Hermansson från Spotify, Brit Stakston från Blank Spot Project och Sveriges Radios Cilla Benkö.

– Vår vilja är att förse Sveriges största mötesplats med nya infallsvinklar. Jag tror att vi alla vet att lösningen på många av världens samhällsutmaningar är genom att våga ifrågasätta de konventionella vägarna och våga närma sig problem genom kreativitet. Alla våra gäster i trädgården gör det på ett förträffligt sätt, och det vill vi ge plats för, avslutar Sedir Ajeenah.

Garbergs trädgård kommer att hålla öppet från måndag till och med onsdag.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.