Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Geelmuydens Sverige-vd slår tillbaka mot Precis

Publicerad: 8 Januari 2014, 14:51

Janna Sundewall, vd på Geelmuyden.Kiese

Foto: Pressbild.

Precis generalsekreterare Kaj Flick sågade pr-legendaren Hans Geelmuydens öppenhetsgiv där man går ut med 80 procent av kunderna och menade att det rör sig om ren marknadsföring. Geelmuyden.Kieses Sverige-vd, Janna Sundewall, tillbakavisar nu kritiken.


Ämnen i artikeln:

Geelmuyden.KieseHans GeelmuydenJanna SundewallKaj Flick

Hans Geelmuyden, grundare av Geelmuyden.Kiese, gick nyligen ut med 80 procent av sina kunder i Norge.

Resumé  kunde tidigare idag berätta att Precis generalsekreterare Kaj Flick inte är särskilt imponerad över pr-legendarens öppenhetsgiv.

”Det  är ändå 20 procent av kunderna som inte lämnas ut, vilket gör att man  kan fråga sig om han verkligen är öppen med sina kunder eller om det  handlar mer om att göra en grej av att ge ett intryck av att man är  öppen. Jag tolkar det mer som ren marknadsföring”, sade han till Resumé

Sverige-vd:n  Janna Sundewall tillbakavisar nu kritiken och menar att byråns  kundlista är något unikt i den norska pr-branschen till skillnad från i  Sverige där motsvarande diskussioner har funnits i flera år.

–  Det här är en jättehet debatt i Norge och den norska branschorganisation  KOMM har fattat beslut om nya etiska riktlinjer, varav öppenhet är en  sådan fråga. Här måste man komma ihåg att de norska pr-bolagen inte har  gått ut med en enda kund tidigare, säger Janna Sundewall.

Hon  tycker visserligen att Kaj Flick har rätt i kritiken att Hans Geelmuyden  inte lämnar ut hela kundlistan, men berättar samtidigt att målet är att  komma med en komplett lista där de 50 största kunderna finns med.

–  Arbetet drogs igång i december och redan nu har man med 81 procent av  de 50 största kunderna. Åttio procent är väsentligt mer än noll, säger  Janna Sundewall.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.