Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Gillettes reklamkupp hånas på Facebook

Publicerad: 21 november 2014, 10:46

Rakhyvelsföretaget Gillette fyller 110 i år – och firar genom att lägga ut en bild på Facebook som ska visa hur rakhyveln utvecklats sedan start. Men reaktionerna blev nog inte riktigt vad Gillette hoppats på.


Ämnen i artikeln:

Gillette

Bilden visar två rakhyvlar. En på deras första skapelse som de fick patent på 1904 - den andra på dagens rakhyvel från 2014. Till bilden skrev företaget:

"I dag firar vi 110-årsdagen för vårt första patent. Rakhyveln har förändrats. Men inte vår drivkraft för innovation".

Reaktionerna lät inte vänta på sig. Kommentarsfältet fylldes snabbt av människor som till stor del tyckte bättre om rakhyveln från 1904, skriver Adweek.

"Den från 1904 fungerar bättre", skriver en användare.
"Texten borde i stället lyda: Titta hur vi har förstört en fantastiskt bra och kostnadseffektiv design under de senaste 100 åren", skriver en annan.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gillette

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.