Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Gina Tricot släpper armband – intäkterna går till UN Women

Publicerad: 6 Mars 2017, 08:47

Cissi Forss

Foto: Pressbild

Den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen, i samband med det lanserar Gina Tricot armbandet Onebracelet, ett samarbete med UN Women där intäkterna går till kampen om en jämställd värld.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Armbandet Onebracelet är designat enkom för kampanjen. Alla intäkter går till UN Womens arbete för kvinnors rätt till trygghet.

– Det är ingen hemlighet att Gina Tricot väljer att satsa på kvinnor, med ca 1 900 anställda är 98 procent av dessa tjejer, dessutom riktar vi oss till en kvinnlig målgrupp. Samarbetet är ett viktigt ställningstagande som både personal och kunder kan förknippa sig med och som bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, inköp- & designchef och dotter i familjen Appelqvist som grundade Gina Tricot 1997.

Gina Tricot har under flera år samarbetat med FN:s biståndsorgan UNICEF men utvidgar i och med Onebracelet samarbetet till att även inkludera arbetet för kvinnors rättigheter.

– Vi är väldigt glada och tacksamma över att Gina Tricot har valt att samarbeta med oss. Genom försäljning av Onebracelet visar företaget att de tar ställning för kvinnor och flickors rättigheter – jämställdhet är en mänsklig rättighet, säger Maria Andersson, projektledare för Onebracelet.

I samband med lanseringen startar Gina Tricot även en kampanj i sociala medier där olika ambassadörer ska sprida budskapet "Gina Tricot bygger starka kvinnor!". Först ut i kampanjen är Gina Tricot-ambassadören Cissi Forss.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.