Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

GK i fusion med House of Communication

Publicerad: 21 januari 2015, 11:41

Janna Sundewall.

Foto: Pressbild.

Sedan tidigare har Geelmuyden Kiese och House of Communication samarbetat, men från och med årsskiftet fusioneras de helt. Samtidigt får byrån, som nu kommer att gå under namnet Geelmuyden Kiese, fem nya kunder inom livsstil.


Ämnen i artikeln:

Geelmuyden Kiese

I mars i fjol köpte Geelmuyden Kiese 51 procent av aktierna i House of Communication. Men nu tas alltså sista steget till en fullständig sammanslagning.

– Det känns bra att gå in i 2015 med ett bredare erbjudande. Som byrå står vi nu ännu starkare och kan leverera riktad strategisk kommunikation och specialkompetens inom såväl livsstil och marknadskommunikation som företagskommunikation och politisk påverkan, säger Janna Sundewall, vd för Geelmuyden Kiese, i ett pressmeddelande.

Byrån har även fått fem nya kunder i varumärkena Saucony, Front Row Society, Keds, Isabel Lennse och Sessùn.

– På House of Communication har vi alltid lagt stor vikt vid att hitta nya och innovativa lösningar för våra kunder och att ha starka medierelationer. Detta ser vi fram emot att vidareutveckla med våra nya kollegor på GK. Vi ser redan stora fördelar med att ha alla våra kompetenser samlade under ett och samma tak, säger Lisen Lundgren, konsult och livsstilsspecialist på Geelmuyden Kiese.

House of Communication grundades 2003 som en kommunikationsbyrå med inriktning på interiör, design, mode och livsstil.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Geelmuyden Kiese

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.