Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 19 mars 2015, 08:06
Kristoffer Appelquist.
Foto: Yasmine Winberg.
Ikea tar hjälp av komikern Kristoffer Appelquist i den nya tv-serien "Under täcket". Serien kommer att sändas i sju avsnitt – och spelas in under perioder om 24 timmar i stöten.
Intervjuerna kommer att ske i ett specialinrett sovrum. Med satsningen vill Ikea sätta fokus på sovrummet som en central plats i människors liv.
Under sändningarna ska tittarna kunna kommunicera med Kristoffer Appelquist och den inbjudna gästen genom sociala medier. Sändningarna kommer att sändas live mellan fredagar och lördagar.
Vem som besöker avsnitten håller Ikea fortfarande hemligt, men kommer att avslöjas två dagar före varje program. Själva serien sänds en gång i veckan under sju veckor och är ett samarbete mellan Ikea, Nyheter24 och MEC.
– Det känns väldigt spännande att få göra detta med Ikea. Tillsammans med dem och Nyheter24 har vi tagit fram detta koncept där spridningen är en del av den kreativa idén. Vi tror på det här arbetssättet och kommer att satsa på detta framöver, säger Johnny Lindqvist, cd på på MEC, i ett pressmeddelande.