Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Grayling hämtar kreativ chef inhouse

Publicerad: 26 September 2013, 06:58

Ida Åstrand, ny kreativ chef på Grayling.

Foto: Pressbild.

Pr-byrån Graylings konsult och rådgivare i Malmö, Ida Åstrand, kliver uppåt i hierakin och blir ny kreativ chef. – Ida har en kreativ briljans som kommer att ta våra idéer och förslag till nästa nivå, säger Carina Lindberg Glavå, vd på Grayling Sverige i en kommentar. Grayling plockar även in Petter Claesson som planner. Han har arbetet med analys och research för F&B.


Ämnen i artikeln:

GraylingLisebergF&B

– Hur företag och organisationer behöver förhålla sig till sin omvärld  för att kunna nå ut, ser vi som en hygienfaktor hos alla våra konsulter.  Som komplement till det ser vi att vi behöver rekrytera ett antal  specialistkompetenser – Petter och Ida är två av dessa, säger Carina  Lindberg Glavå, vd för Grayling Sverige i en kommentar.

Ida Åstrand har arbetat som konsult och rådgivare på Graylings Malmö-kontor under de  senaste sju åren och har också haft ett ansvar för byråns  kompetensutveckling inom marknads-pr samt dess Sverige-erbjudande inom  det digitala området.
– Som kreativ chef kommer jag arbeta med ännu  tydligare ramar för våra kreativa processer och se till att vi sedan  levererar kreativ kvalité just utanför ramen, säger Ida Åstrand, i en  kommentar.

Petter Claesson har arbetat med analys och research för Forsman & Bodenfors – senast med Lisebergs varumärkesstrategi.

Han har också deltagit i projektet ”En gemensam identitet för Sveriges Nationalparker” inom Happy F&B.

Petter sitter även med i styrelsen för Göteborgs Internationella Filmfestival samt modemärket REDESIGN by KJ.

– Petter är en av branschens framtida stjärnor och kommer att stärka upp  vår kompetens inom analys och insikt, säger Carina Lindberg Glavå, vd på  Grayling Sverige i en kommentar.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

GraylingLisebergF&B

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.