Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Greenhill Relations startar dotterbyrå

Publicerad: 6 mars 2014, 08:59

Marit Woody

PR-byrån Greenhill Relations lanserar livsstil- och konsumentbyrån Woody Greenhill tillsammans med Woody Relatives som främst ska hålla på med konsumentvarumärken


Den nya grenen har döpts till Woody Greenhill efter Marit Woody, som blir den nya dotterbyråns ansikte utåt. Hon har tidigare varit anställd som konsult på Greenhill Relations.

–  För fyra år sedan arbetade jag på Greenhill och har sedan dess varit fokuserad på att arbeta med livsstils-PR för bland annat modebranschen, säger Marit Woody. I den världen tycker jag att det är för lite fokus på att hänga med i nyhetsflödet och att ta vara på alla nya digitala möjligheter fullt ut. Allt detta sitter i väggarna på Greenhill, så jag tänkte "varför inte ta det bästa av två världar?"

Woody Greenhill kommer nu att arbeta med snabbfotade digitala PR-insatser kombinerat med analoga varumärkesupplevelser. Att skapa engagemang för ett varumärke i rätt målgrupp är alltid målet.

–  Vi har sedan tidigare flera kunder inom konsumentområdet och med Woody Greenhill siktar vi på att det ska bli ännu fler, säger Åsa Melin Mandre, grundare av Greenhill Relations.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.