Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Gullers Grupp breddar erbjudandet

Publicerad: 27 Augusti 2015, 09:42

Jan Abrahamsson, Matilda Palm, Johanna Sörensen och Gith Kjellin – Gullers Grupps fyra rekryteringar

Pr-byrån Gullers Grupp stärker sitt erbjudande inom konceptutveckling och kampanjer genom rekryteringen nya kompetenser: Jan Abrahamsson från Grau och FamiljenPangea, Matilda Palm från Le Bureau, Gith Kjellin från Garbergs Projects och den nyutexaminerade studenten Johanna Sörensen.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerGullers GruppRekrytering

Inför hösten genomför Gullers Grupp ett flertal rekryteringar för att stärka byråns erbjudande inom konceptutveckling och kampanjer. Byråns strategi är att bli en fullservicebyrå. Jan Abrahamsson kommer senast från rollen som vd på designbyrån Grau och var en av de drivande krafterna bakom sammanslagningen av Pangea Design och reklambyrån Familjen. Han har erfarenhet av att arbeta kanaloberoende med uppdragsgivare både inom offentlig, ideell och privat sektor.

Matilda Palm kommer senast från Le Bureau där hon arbetade som produktionsledare. Matilda har tolv års erfarenhet av att driva marknadsföringskampanjer för en rad olika starka varumärken. Även Gith Kjellin återvänder till Gullers Grupp i en ny roll som övergripande produktionsansvarig för Stockholmskontoret, efter en tid på Garbergs Project.

– Jan, Gith och Matilda har alla djup och lång kännedom om reklam- och designmarknaden och är precis sådana personer vi vill utöka vår kreativa avdelning med för att kunna ta nästa steg i vår utveckling. Genom att jobba mer med produktionen själva kan vi ta fram mer genomgående koncept och på så sätt öka finishen för våra kunder, säger Hans Gennerud, vd på Gullers Grupp i ett pressmeddelande.

Gullers Grupp rekryterar även juniororiginalaren Johanna Sörensen som nyligen avslutat sin utbildning på Broby Grafiska. Samtliga tillträder från och med den 24 augusti.

Enligt Dagens Media var Gullers Grupp den pr-byrå av de stora byråerna som växte mest under 2014. Omsättningen steg med 29 procent och landade på 75 miljoner kronor. Byråintäkten ökade med 26 procent till 59 miljoner kronor. Rörelsemarginalen låg på relativt låg 5,6 procent.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.