Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 2 juli 2012, 20:36
Per Gunne.
Foto: Andreas Elgstrand.
Metros ex-chefredaktör Per Gunne är numera vice vd för krogimperiet Stureplansgruppen som blir ny huvudsponsor för Modeveckan, Mercedes-Benz Fashion Week. - Vi har ett hjärta som klappar för mode, särskilt svenskt sådant, säger han.
Per Gunne har lämnat Metro och mediebranschen. Nu har han tillträtt som vice vd för Stureplansgruppen. Det är också han som uttalar sig i krogimperiets senaste pressmeddelande, om att man blir huvudsponsor för Modeveckan i höst.
Stureplansgruppen går in som huvudsponsor, vid sidan av Mercedes-Benz, Max Factor, Schwarzkopf, Safilo, Coca Cola Light och American Express.
– Stureplansgruppen är stolta av att vara huvudsponsor till Mercedes-Benz Fashion Week. Vi har ett hjärta som klappar för mode, särskilt svenskt sådant. Med det här sponsorskapet hoppas vi på att kunna ge våra läsare och gäster en större del av veckan, säger Per Gunne, vice vd för Stureplansgruppen som hade en total omsättning på nära en miljard kronor i fjol.
Magnus Helander