PR
Gynning vill synas mer i media
Publicerad: 17 oktober 2013, 09:41
Foto: Carolina Gynnings blogg.
Pr- och eventbyrån Spoilconcept har fått tre nya kunder – det danska modemärket Baum und Pferdgarten, det italienska klädmärket Calzedonia och mångsysslaren. Carolina Gynning. Hon vill framförallt ha hjälp med att synas mer i media.
KB
Karl-Johan Byttner
Spoilconcept uppger att Carolina Gynning idag ägnar sig på heltid åt sitt kreativa skapande.
Konst är visserligen hennes huvudsyssla, men hon formger också accessoarer och inredningsdetaljer.
Spoilconcept ska framförallt öka hennes synlighet i media – här kommer man också att använda ett showroom där hennes produkter kan visas upp.
Baum und Pferdgarten grundades 1999 och danskorna Rikke Baumgarten och Helle Hestehave.
Designen kännetecknas av en fascination för kontraster som exempelvis maskulint och feminint, enligt Spoilconcept.
Här går uppdraget ut på att öka kännedomen i Sverige genom såväl pr som showroom.
Calzedonia är en butikskedja för strumpor, strumpbyxor och badkläder och har sitt säte i Italien med verksamhet i över 25 länder.
Uppdraget går också här ut på att öka kännedomen i Sverige.
– Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att etablera och förvalta
dessa tre varumärken på den svenska marknaden, säger Maria Millqvist Englundh, grundare och kreativ chef på SpoilConcept.