Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

H&H Group varslar 30 tjänster: ”Kan inte räkna med normalisering på ett tag”

Publicerad: 8 Juni 2020, 11:18

Martin Petersson, koncernchef H&H Group

H&H Group där byråer som Hallvarsson & Halvarsson, Jung, Bertnzon Bylund och Springtime-Intellecta ingår tvingas varsla 30 tjänster till följd av coronautbrottets effekter på intäktssidan. Martin Petersson ser med blandad osäkerhet och tillförsikt på framtiden.


Ämnen i artikeln:

H&H GroupMartin Petersson


Dagens Opinion var först att rapportera om varslet på 30 personer omfattar omkring tio procent av den totala personalstyrkan bland H&H Groups 16 byråer. Sedan tidigare är samtliga anställda inom byrågruppen korttidsarbetande. 

Koncernchefen Martin Petersson vill inte gå in i detalj på hur besparingarna kommer att påverka alla byråer inom koncernen, det är främst konsumentsidan av kunderna som är påverkade av coronakrisen. Enligt koncernchefen är live-video och företagskommunikation två delar som går bra just nu.

– Coronaviruset har slagit brett mot marknaden och tydligast är inställda kampanjer hos uppdragsgivare med framför allt konsumentvarumärken. Effekterna var som tydligast under april med släpeffekter i maj. Med det sagt har vi kunnat styra om mycket av detta till alternativa lösningar och det är tydligt att aktivitetsnivån har ökat succesivt under maj. Orderböckerna och kundernas planering pekar i positiv riktning även om vi inte kan räkna med någon normalisering än på ett tag, säger Martin Peterson till Resumé och fortsätter:

– Även om marknadsmönstret sett ut så har effekten på vår verksamhet varierat både upp och ner över våra byråer. På totalen har vi hittills klarat oss relativt bra och vi ligger bättre till än den reviderade prognos vi gjorde i början av pandemin. Osäkerheten är stor om utvecklingen under det medellånga perspektivet och vi har gjort individuella anpassningar i våra byråer, inklusive neddragningar om knappt 10%, för att säkerställa att vi kan ha fullt fokus på att vara en stark och proaktiv partner för våra uppdragsgivare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

H&H GroupMartin Petersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.