Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

H&H Group vill låta nya röster komma till tals i Almedalen

Publicerad: 28 Juni 2017, 08:04

H&H Group med byråerna Jung, Halvarsson & Halvarsson, Sprintime och Creo lanserar konceptet Curated By i Almedalen. Målet är att skapa nya kontaktytor mellan människor och branscher som sällan möts.


Ämnen i artikeln:

CreoSpringtimeH&H GroupJung RelationsLamin Sonko

På tisdagen och onsdagen under Almedalsveckan kommer H&H-gruppen att hålla sju fristående samtalssessioner där olika samhällsutmaningar diskuteras. Varje session leds av en kurator som tillsammans med företagsrepresentanter och experter försöker hitta lösningar på den aktuella frågan.

– Vi vill skapa en mötesplats där aktuella ämnen får diskuteras utifrån en bredare palett av perspektiv. Vi har bjudit in människor som vi tror kan bidra till en intressant diskussion och bana väg för konkreta lösningar. Att initiera och bjuda in till den här typen av sammanhang är viktigt för att hålla Almedalen fortsatt relevant för fler, speciellt i en tid då många känner sig distanserade från samtalet som förs på plats, säger Lamin Sonko på Jung Relations, en av initiativtagarna till Curated By.

Några av de företagsrepresentanter och organisationer som kommer att vara på plats är bland annat SOS Barnbyar, Stiftelsen Diversify, asylrättsjuristen Victor Banke, Sveriges ungdomsorganisationer, Försvarsmakten och Babak Azarmi, grundare av Trans94 (fd skivbolaget RMH).

– Vi ser Curated By som en spännande arena för oss att synas på i Almedalen. Vi letar alltid efter sammanhang där vi kan få diskutera de frågor vi driver på ett konstruktivt och inkluderande sätt, säger Linda Hedström Eriksson på Stiftelsen Diversify, kurator för sessionen Don’t talk about me, without me.

De sju sessionerna går under namnen; Europas osynliga barn, Om flyktingkrisen nu och då, Don't talk about me, without me, Varför är det viktigt att fråga...?, AI - How I learned to stop worrying and love the machine!, Dudes are douchebags! och Third Culture Kids, enhörningarna som Sverige går miste om.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.