Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hallvarsson & Halvarsson köper Springtime

Publicerad: 28 April 2014, 09:08

Martin Petersson, vd Hallvarsson & Halvarsson Group och Cecilia Gannedahl, vd på Springtime.

(UPPDATERAD) Kommunikationskoncernen Hallvarsson & Halvarsson Group, som nyligen köptes tillbaka från amerikanska ägare, köper pr-byrån Springtime. – Det är en bra kompetensmatchning, säger Martin Petersson, vd på Hallvarsson, till Resumé.


Ämnen i artikeln:

SpringtimeHallvarsson & Halvarsson

Efter en fenomgripande förändringsprocess gick Springtime i fjol med vinst, för första gången någonsin. Nu köps byrån upp av Hallvarsson & Halvarsson, enligt ett pressmeddelande.

Detta sker efter att en grupp ledningspersoner och grundare på Hallvarsson &  Halvarsson Group för en mpånad sedan köpt tillbaka företaget från de tidigare amerikanska  ägarna.

– Det finns vöäldigt stark kompetens på Springtime som breddar vårt erbjudande, som internkommunikation och marknadskommunikation, säger Martin Petersson, vd Hallvarsson & Halvarsson Group.

Genom affären bildas Hallvarsson & Halvarsson Group där ingår nu de tre  kommunikationsbyråerna Hallvarsson & Halvarsson, KW Digital och  Springtime ingår. Koncernen får en byråintäkt på 200 miljoner kronor och uppåt 160 medarbetare.

– Vårt långsiktiga behov av att attrahera, behålla och utveckla de bästa talangerna underlättas av en större grupp med fler karriärvägar och spännande uppdrag för de mest krävande och utvecklande uppdragsgivarna, säger Cecilia Gannedahl, vd Springtime.

Respektive byrå i gruppen behåller sitt varumärke. Cecilia Gannedahl kommer att ta plats i koncernledningen.

Hallvarsson & Halvarsson gick i fjol back med två miljoner kronor. Men Martin Petersson menar att det hade med det amerikanska ägandet att göra. Nu säger han att det ser mycket ljusare ut, som självständig koncern.

Köpeskillingen är hemlig.

Vad gäller eventuella rationaliseringar säger Martin Petersson bara att det nu gäller att "maximera nyttjandet av alla kompetenser som finns i den nya koncernen”.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.