Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hallvarsson & Halvarsson köper tillbaka bolaget

Publicerad: 31 Mars 2014, 10:30

Martin Petersson.

Foto: Hallvarsson & Halvarsson.

Pr-byrån Hallvarsson & Halvarsson har varit en del av King Worldwide sedan år 2008. Nu köper en partnerkonstellation tillbaka verksamheten, inklusive KW Digital, som idag har verksamhet i mer än tio länder. – Vi tycker att vi gjorde en bra affär 2008 då vi sålde och vi tycker att gör en bra affär nu. Det blir så att säga pengar över, säger Martin Petersson, vd på Hallvarsson & Halvarsson.


Ämnen i artikeln:

Hallvarsson & HalvarssonMartin PeterssonKW Digital

Martin Petersson vill inte kommentera köpeskillingen eller vem som kommer att äga vad.

–  Vi har en mindre grupp aktiva partners som har gjort affären och nästa  steg blir att komma överens om den exakta ägarbilden, säger han.

Han  menar köpet är logiskt i det att King Worldwide har utvecklats åt ett  negativt håll, medan Hallvarsson & Halvarsson har gått i rakt  motsatt riktning.

– Vi tycker att vi har bättre förutsättningar att  driva det här i egen regi, men det finns ingen extern finansiär eller  liknande som har gått in, säger Martin Petersson.

I köpet ingår även den digitala byrån KW Worldwide, som idag är verksam i mer än tio länder.

–  Med KW Digital har vi en total byråintäkt på 150 miljoner kronor. Vi  har verksamhet i Stockholm och London och kunder i över tio länder,  säger Martin Petersson.

Han menar att köpet är så pass fördelaktigt  att det ger goda förutsättningar att investera och expandera  verksamheten ytterligare.

– Jag kan inte nog understryka hur mycket energi och entusiasm vi har haft under de senaste 1,5 åren, säger Martin Petersson.

Anders Halvarsson och Mats Hallvarsson grundade Hallvarsson & Halvarsson för snart 20 år sedan.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.