Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hamburgerkedjan som dissar folk på Twitter

Publicerad: 5 januari 2017, 09:20

Måste ett varumärke vara trevligt mot potentiella kunder i sociala medier? Inte om du frågar den amerikanska kedjan Wendys. De väljer istället att dissa folk.


Ämnen i artikeln:

TwitterSociala medier

De flesta stora företag med självaktning anlitar sociala medier-experter för att svara på frågor och parera stormar från användarna. Det görs i regel bäst genom förklarande svar eller avböner.

Men så resonerar inte hamburgerkedjan Wendys med sitt Twitterkonto. De har de senaste dagarna fått stor uppmärksamhet för sina syrliga och humoristiska svar till andra Twitteranvändare. Mest har hyllad har deras konversation med en anonym användare blivit. Han ifrågasatte deras påstående att de aldrig använder frysta burgare, och fick rejält svar på tal. En annan undrade var närmsta McDonald's ligger, och fick en soptunna i retur.

Här nedan är några av Wendys Twitter-konversationer på sistone, samlade av sajten Bored Panda.

Svar om frysta burgare:

Var ligger Donken?

Burger King-dissen:

Duh...

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TwitterSociala medier

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.