Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hammarby byter öl mot läsk

Publicerad: 7 april 2010, 08:20

Carlsberg fortsätter som huvudsponsor för Hammarby Fotboll. Men framöver är det läsk i stället för öl som ska synas. Falcon byts mot Pepsi på tröjorna.


Ämnen i artikeln:

FalconCarlsbergHammarby FotbollPepsi

Som huvudsponsor till Hammarby Fotboll har Carlsberg tidigare lyft fram ölvarumärket Falcon. Till årets säsong i superettan blir det ändring på det – nu ska i stället Pepsi synas.

Carlsberg och Hammarby har skrivit ett nytt kontrakt, på tre år.

– Falcon som idag har en rad sponsorskap inom sport kommer under året genomföra ett arbete för att utvärdera befintliga samarbeten och lägga grunden för varumärkets framtida involvering i svensk idrott. Jag vill å Falcons vägar tacka alla Hammarbyfansen för förtroendet under de gångna åren och jag är säker på att Falcon även i fortsättningen ska spela en viktig roll på söders höjder, säger Peter Norsander, key account manager Carlsberg Sverige, i en kommentar.

Pepsi ska ”tydliggöra sin roll inom fotboll”.

– Pepsi är mycket glada för samarbetet med Hammarby Fotboll. Föreningen är en av de största i Sverige och kommer att synas mycket i media, även om man inte spelar i den högsta divisionen under 2010, säger Tomas Adolfsson, varumärkesansvarig för läsk på Carlsberg Sverige.

Resume.se skrev nyligen att tidigare huvudsponsorn Folksam trappar ner hos Hammarby  – försäkringsjätten blir i stället ”officiell partner”.

Klara huvudsponsorer till Hammarby Fotboll i år är Carlsberg, Nike och Intersport.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.