Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Han leder Bonniers innehållssatsning i Norge

Publicerad: 7 April 2014, 06:33

Fredrik Østbye blir ansvarig för att leda Bonniers norska satsningar på content-marketing. Han blir ytterst ansvarig för Spoons verksamhet i landet och kommer närmast från en roll som senior rådgivare inom sociala medier på mediebyrån OMG.


Ämnen i artikeln:

BonnierSpoon

Spoon i Sverige har 140 anställda, men i Norge är Fredrik Østbye ensam till en början.

–  Jag och Spoon delar samma värderingar och tankesätt. Spoon blir enligt  mitt sätt att se det den första renodlade content-marketing-byrån i  Sverige, säger Fredrik Østbye till Kampanje.

Spoon definierar content marketing som relevant, engagerande och trovärdig kommunikation på mottagarens villkor.

Spoons international account manager, Johan Andersson, är övertygad om att man har funnit rätt person till jobbet i Norge.

–  Av de som jag har träffat under tiden som har jobbat med den nordiska  marknaden är Fredrik, utan konkurrens, den som har mest energi,  kreativitet och kunskap om kommunikation och kundlösningar som jag  någonsin har träffat, säger han till Kampanje.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BonnierSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.