Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Han står bakom Betssons pr-kupp

Publicerad: 28 maj 2008, 13:32

Spelbolaget Betssons utspel att man tänker öppna en spelbutik på fredag har blivit tidernas pr-framgång. Hjärnan bakom pr-kampanjen är Gunnar Fröroth, vd på Diplomat.


Gunnar Fröroth. Foto: Bernt Hermele

I dag kallade Betsson till seminarium under den snustorra rubriken ”Spelmonopolet – ett minne blott?”. Men tack vare en skickligt orkestrerad pr-kampanj var det folkligt, festligt och fullsatt på seminariet som gick av stapeln hos advokatbyrån Delphi.

Seminariet drog 60-talet personer, bland annat tiotalet journalister. TV4, DI, Svenska Dagbladet och Aftonbladet var på plats. Även kulturministern var representerad av den Erik Kristow, politisk sakkunnig på Kulturdepartementet.

Betsson jobbar sedan en tid med pr-byrån Diplomat och vd Gunnar Fröroth och Allan Åberg. Pr-kampanjen för att utmana spelmonopolet har lagts upp som en flerstegsraket:

1. I fredags fick Pontus Lindvall, vd på Betsson, in en debattartikel i DI med rubriken ”Regeringen har redan förlorat spelmonopolet”.

2. I går släppte Betsson nyheten att man utmanar monopolet med att öppna en spelbutik i Stockholm.

3. I dag drog seminariet fullt hus.

4. På fredag klockan tolv öppnar Betssons spelbutik på Götgatan. Räkna med att media kommer att vara där.

Bernt Hermele

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.